Mijn eerste week in Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sharon Buis - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sharon Buis - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Bali

Door: Sharon Buis

Blijf op de hoogte en volg Sharon

10 Februari 2015 | Indonesië, Kuta

Lieve vrienden en familie,

Na vele vragen of ik wat van me wil laten horen is het toch makkelijker om een reis blog aan te maken zodat ik niet alles dubbel hoef te vertellen.

Ongeveer 1.5 week geleden begon de reis naar Bali die wel 27 uur duurde van deur tot deur. Eenmaal aangekomen een dikke jetlag die nu dan eindelijk over is. Het is hier namelijk 7 uur later dan in Nederland.

Onze monden stonden open van verbazing toen we met het busje van het vliegveld naar het hotel reden. Het was een grote chaos op de weg. 10000000 scooters, geen regels in het verkeer, kleine jongetjes reden op scooters, 4 personen met kleine babies op een scooter of wel een hele winkel achter op de scooter. Jaja hier in Bali is alles mogelijk.

Ons hotel met zwembad is ook lekker luxe. De kamers worden elke dag schoongemaakt, er staat elke ochtend ontbijt voor ons klaar en we worden elke dag naar school gebracht en opgehaald met een busje.

De mensen hier zijn heel schattig en behulpzaam. Ze bewonderen ons allemaal omdat we zo lang en wit zijn vergeleken met hun. Hier zijn we en voelen we ons heel rijk omdat alles erg goedkoop is voor ons. 100.000 rupia is ongeveer 7 euro.

Het stapwereldje hebben we ook gelijk de eerste week ondekt. Skygarden is een hele vette club waar ook bijvoorbeeld Girls love Djs and Billy the kit komt optreden. Internationale mensen mogen hier van 9 tot 11 gratis drinken waar we natuurlijk ook gebruik van maken:)

Het is hier trouwens super heet je kan het vergelijken met een sauna. We moeten in kostuum naar school dit is een zwarte rok en witte blousjes. Iedereen is elke dag nat van het zweet door de hitte hier terwijl het voor de locals nog koud is omdat het regen seizoen is terwijl wij in totaal maar 2 x regen hebben gezien.


Helaas heb ik het de eerste week gelijk goed getroffen met mijn gezondheid. Ik had een virus opgelopen waardoor de dokter 2 keer moest langskomen en ik het bed niet uit kon komen voor een heel weekend. Na een injectie, atibiotica kuurtje en een medicijn kast vol slikken ben ik dan eindelijk weer de oude.

Ook heb ik nu een scootertje zodat we de vrijheid hebben om overal heen te kunnen. Ik pas hier helemaal thuis in het verkeer omdat ik niet zo goed ben in het onthouden van verkeersregels. Hier is het voorang geven of voorang nemen en zien wie er voorgaat, zo simpel is het.

We hebben veel mooie plekken bezocht; stranden, surfplaatsen, monkey forest, waterval, locale markten, restaurant op het dak, luxe beach bars etc.
Vanaf aankomende week gaan we maar eens meer cultuur snuiven.
Fotos kunnen jullie vinden op Facebook!

Veel liefs uit Bali (L)

  • 10 Februari 2015 - 16:06

    Nicky:

    Lieve Shar,

    Dit is vanaf nu verplicht! Meer blogs wil ik zien! Ik mis je al verschrikkelijk hier op de Nieuwekade
    :( Maar gelukkig heb je het naar je zien en hoeven we je hopelijk niet te lang te missen, want als je terug in Nederland bent, kom je maar snel weer naar Leeuwarden. Kunnen we weer een logeerpartijtje houden! Veel plezier nog daar, geen dingen doen die ik ook niet zou doen (dus leef je uit) en wel heelhuids terugkomen ja! En als je ons mist, lees ons boekje maar. :)

    Liefs en veel kusjes en knuffels van mij!

  • 10 Februari 2015 - 19:26

    Johan En Jacq:

    Hee lieve meid.. Super leuk om je zo te volgen wat n leuk verslag.Fijn dat je weer helemaal de oude bent dus genieten maar weer.
    .Ben benieuwd naar je volgend verslag. Pas goed op je zelf.dikke knuffel van ons xxxxx

  • 11 Februari 2015 - 22:08

    Marlon:

    Jaaaaaa;

    wat een superleuk verhaal! Goed om te lezen dat je je daar al prima vermaakt;)! Balen dat je even een virusje opgelopen hebt... Als ik je verhaal lees is het net alsof ik daar ook weer ben:(, zie het allemaal zo voor me!

    Heb je trouwens ook les van Steffen Fokkema? Hij was docent in Leeuwarden en is afgelopen moduul naar Bali gegaan! Als je hem spreekt doe m dan maar de groetjes van mij..

    Heeeeeeeeel veel plezier nog, ik wacht met smart op je volgende geweldige verhaal;)! En jullie moeten trouwens ook naar Lombok of de gili's gaan, en snorkelen / duiken, veel stappen (je hebt de beste plek al gevonden zie ik; wij hadden toen een vast schema waar verschillende aanbiedingen waren, weet m alleen zo niet meer eigenlijk. je kunt wel de hele avond op verschillende plekken heeeeeel goedkoop drinken).

    Geniet je ook lekker van het eten daar? Gewoon naar de warungs op de hoek gaan! Daar eet iedereen en heb je echt de meest lekkere dingen!

    Veel liefs, Marlon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 2395

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 30 Juli 2015

Studeren in Bali en Thailand

Landen bezocht: